Recensie: Blues&Roots festival 2011

Een ieder jaar terug komend fenomeen, het blues festival. De 24e editie is zoals voorgaande jaren zeer geslaagd. Steenvast staat de tent op de markt garant voor gezelligheid en goede muziek, zijn de cafés gevuld met publiek dat komt kijken naar talloze bands.

FESTIVAL
Blues&Roots festival 2011 Oosterhout

MUZIEK
Van donderdag tot zondag staan er op diverse podia in het uitgaansgebied blues bandjes. Een aantal van deze bands is ook niet vies van een lekker rock nummer al dan niet in een blues jasje. Het valt me meteen op dat er namen opstaan als Sultans of Slide (USA) en Wolf Mail (Australië). Dat is toch niet echt om de hoek en geeft maar aan van wat voor formaat het blues festival is.

PLUS
Het begint al meteen goed op vrijdag, de klanken van de Veltmanbrothers die in de café de Pub te horen zijn laten menig publiek swingen in het volle café. Na de pauze gaan ze vrolijk nog een uur door en zit de sfeer er goed in. Ook op de markt waar Grainne Duffy (Irl) staat hangt het publiek met de benen buiten. Ik kan zo alle bands af maar overal is het hetzelfde; volle cafés lekkere muziek en steengoede bands.

MIN
Het is jammer dat er weinig samenhang zit bij de cafés onderling. De samenwerking met zo’n festival is ver te zoeken en dat straalt er van af ondanks dat het overal toch vol is. Ik weet dat het gebruikelijk is dat er met stapelglazen wordt gewerkt maar blijf het dan toch jammer vinden dat er dan niet een dubbeltje van de prijs af kan. Kleinere glaasjes en dezelfde prijs blijft toch een hekel punt.

CONCLUSIE
Een zeer geslaagd weekend met heerlijk weer op een paar flinke buitjes na. Overal is iets te doen en te zien. Graag had ik gezien dat de cafés wat meer zouden samenwerken maar ondanks dat heb ik me erg vermaakt.

CIJFER
8