Een feest in het park
Het Parkfeest is al jaren een begrip in de stad. Een festival waar grote artiesten aanwezig zijn geweest en waar het altijd druk is. Momenteel is het festival zelfs uitgebreid met een festijn bij de voorverkoop en de wachtrij wordt steeds langer. Daarom is het een mooi moment om een deel van een SWOT-analyse te doen voor het parkfeest.
Strenghts zijn de sterke punten die het Parkfeest heeft. Dat is de bekendheid van het festival, iedereen in Oosterhout kent het festival en weet de locatie ook te vinden. Die locatie is voor de huidige vorm toereikend en geeft een mooi effect waar je twee plaatsen met in totaal drie podia kwijt kunt. Daarnaast is de herkenbaarheid erg belangrijk.
Weaknesses zijn er ook. De zwakheden die het festival heeft is onder andere dat de meeste Nederlandse artiesten al een keer langsgekomen zijn. Voor de zoveelste keer Kane of Direct begint ook te vervelen.
Opportunities zijn er op de huidige plek niet veel meer. Een andere locatie zou de groei nog kunnen vergroten, en hoe meer bezoekers hoe groter de artiesten kunnen worden.
De Threats ten slotte is helaas de groep die het meest reëel is. Het Parkfeest gaat op deze manier ten onder aan haar eigen succes. Door de bekende artiesten die komen optreden trekt het festival ook veel bezoekers van buiten Oosterhout. Daarnaast moet de organisatie een keuze maken tussen het bewaken van de eigen sfeer en het gaan voor uitbreiding van het festival door een andere, grotere, locatie te zoeken.
Kortom, het Parkfeest moet zich goed bezinnen op haar toekomst en hoe ze zich in de toekomst wil presenteren.