Politweets: tweets richting de verkiezingen (3)

Richting de verkiezingen wordt er ineens veel getwitterd door raadsleden. We zetten eens alle opvallende berichten op een rijtje van de afgelopen tijd.

Verbazing over actie Gemeentebelangen Oosterhout
Gemeentebelangen Oosterhout heeft de partijkas eens flink opengetrokken, en geeft een iPad Air weg. Voor een partij die doorgaans tegen het weggeven van spullen is, en in 2010 nog schande sprak van de flatscreen die Onafhankelijke Fractie weggaf, toch best opmerkelijk.

https://twitter.com/wjvanderzanden/status/440833542969638912

Campagne achtervolgt Willem Jan van der Zande
Willem-Jan ging naar Duitsland en constateerde dat de verkiezingscampagne niet bij de gemeentegrenzen stopt. Zelfs in Duitsland vond hij een verwijzing naar Carla Bode en Jezus Leeft.

https://twitter.com/wjvanderzanden/status/441111368100773888
https://twitter.com/wjvanderzanden/status/441129949739905024

PVDA landelijk in de aandacht
Radio 1 was naar Zuiderhout gekomen tijdens het politieke circus van de PvdA. Terwijl Anton van Opzeeland de nodige vragen beantwoordde vond hij ook nog gelegenheid om een paar balletjes in de lucht te houden.

SP houdt CDA scherp
Toen de SP het verkiezingsprogramma van de VVD in Amsterdam bekeek, vast ook heel relevant voor Oosterhout, troffen ze daar de slogan ‘Werk, werk, werk’. In Oosterhout is de slogan geadopteerd door het CDA en de PvdA, waarop de SP besloot Marcel Willemsen (CDA) te tippen. Marcel reageerde op zijn wijze terug.

De SP deelde magneetjes uit, die we vervolgens door de hele stad terugzien. Niet alleen het CDA moest het ontgelden, onder andere Zuiderhout, de Onafhankelijke Fractie rn  de koelkast van Pro Oosterhout politicus Peter de Hoogh waren het doelwit.

D66 campagne ziet kansen in tweede campagne winkel
Als alle dertien partijen een winkel zouden openen in de binnenstad, hoefden we over leegstand niet meer te praten. Of het nu goed bedacht is of slecht gejat, de D66 winkel ging open in Arendshof. Na de CDA-winkel en de Gemeentebelangen-etalage de derde politieke partij die tijdelijk zichzelf extra in de picture wil zetten.

Pro Oosterhout positief de campagne in
De campagne van PRO is op deze website al eens geroemd. Terugkerend icoon is de pluim, een teken van positiviteit. Recent werden deze pluimen in het winkelcentrum uitgedeeld aan mensen die van plan waren te gaan stemmen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *